onsdag 29 augusti 2012

Everywhere I go

Då var det dags igen mina vänner. Resväskan och handbagaget står bredvid mig, passet ligger redo och nu är även bloggen igång. Något kilo över gränsen i väskorna, som vanligt när jag skall på lite större äventyr, men annars är allt som det skall. Några nerver finns inte ännu, vilket även det är normalt eftersom jag oftast inte förstår vad jag håller på med när jag sticker iväg.

Men, någon annan kanske kan förstå om jag förklarar. Denna gång är det Montpellier som gäller, ännu en gång Frankrike (för att läsa om tidigare äventyr finns Belgien  och aupairbloggen kvar). Tillsammans med fina Sara skall jag alltså nu bosätta mig i en fransk studentstad i tre månader, plugga franska (22 lektioner i veckan), dricka vin, äta fransk ost och njuta av livet.

Häng med!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar