onsdag 7 november 2012

Himlen Luktar Plast

Jag vet kompisar. Det har gått alldeles för lång tid och det är dags för en riktigt ordentlig uppdatering. Så jag tänkte att jag börjar med helgen i världens bästa aupairfamilj. För trots tågstrejk, tre timmars förseningar, snöstorm, tolv timmars strömavbrott (välkommen tillbaka till alperna) och annat franskt kaos så var helgen tio gånger bättre än vad jag hade förväntat mig. Och då kan jag lova att jag hade höga krav.

Jag pratade franska och lekte med mina små älsklingar, såg ut över ett snöigt Geneve (när molnen inte stängde ute vårt berg), skrattade med finaste franska mamman och åt massa ost. Det var perfekt.


I know people. It's been way too long and it's time for a proper update. So I thought that I'd begin with the weekend in the world's best aupair family. Because even tough my train was cancelled, there was a snowstorm and twelve hours without electricity (welcome back to the alps) and more french chaos the weekend was ten times better than I had expected. And I can promise you that my expectations were high. 

I spoke french and played with my little angels, watched a snowy Geneva (when the clouds allowed us to see down from our mountain), laughed with my lovely aupair mom hostess and ate loads of cheese. It was perfect. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar